על מנת לאפשר לבעלי צרכים מיוחדים לרכב על אופניים, יש להתאים את האביזרים שיתנו לרוכב  את היציבות והביטחון להם הוא זקוק. ישנם מספר עזרים וכן  אביזרים לאופני נכים שעושים בדיוק את זה: מושב רחב, תמיכה לגב, רצועות או סנדלים לפדלים  או כידון לאחיזה קלה, הם העזרים העיקריים שבאמצעותם ניתן לבצע התאמות של תלת אופן לבעלי צרכים מיוחדים.

תמיכת גב מותאמת עבור מושב אופני נכים

תמיכה לגב

רוכב עם שליטת גב חלקית, יזדקק לתמיכה לגב על מנת לשבת ולרכב באופן יציב ובטיחותי. לתמיכת הגב ניתן להוסיף חגורת חזה וחגורת אגן שיאבטחו את הישיבה. את תמיכת הגב אפשר לכוון בגובה משתנה, החל מאזור המותניים ועד לגובה השכמות. ישנן גם תמיכות גב מיוחדות המשלבות תמיכות צד או תמיכת ראש, עבור רוכבים עם נכויות מורכבות.

מושב

מושב אופניים חייב להיות בעל צורה משולשת על מנת לאפשר חופש תנועה  של מפרקי הירכיים תוך כדי דיווש. ככל שהמושב צר יותר הוא מאפשר תנועה של מפרקי הירכיים בטווח גדול יותר, אך במקביל מפחית את היציבות והנוחות. לכן נשאף תמיד להתאים לרוכב מושב שאינו גדול מידי ואינו קטן מידי, אשר ישלב בצורה המיטבית בין יציבות, נוחות וחופש תנועה של מפרקי הירכיים. במקרים של נטייה להצמדת ירכיים ניתן להתאים מושב בעל צורה מאורכת יותר שמשמש כמפריד ירכיים ומונע הצמדתן.

רצועות וסנדלי פדלים

רוכבים המשתמשים בסדי רגליים או רוכבים עם שליטה חלקית בתנועות הרגליים, יפיקו תועלת מהצמדה של כפות הרגליים לפדלים, כך שהרגליים לא יחליקו מהם וניתן יהיה לדווש בחופשיות. לשם כך ניתן להשתמש באביזרים שונים, בהתאם לקושי הקיים: כלוב פדל, רצועות פדלים או סנדלי פדלים עם רצועות.

כידון

כידון האופניים צריך לאפשר לרוכב אחיזה נוחה יחד עם יכולת תמרון. צורות הכידון הנפוצות הן כידון ישר, בדומה לאופני שטח וכידון קרניים כמו של אופני עיר. קיימים גם כידונים ייחודיים כמו כידון מעוגל או כידון פרפר. רוב הרוכבים בעלי צרכים מיוחדים יעדיפו כידון המורכב יחסית קרוב למושב ואשר מאפשר כיוון ותמרון במנח של ישיבה זקופה. הדבר חשוב במיוחד עבור רוכבים עם מגבלת תנועה בידיים.

מתאימים אביזרים לאופני נכים בעזרת פיזיותרפיסט

אנו בתלת אופן מאמינים בנוחות ובטיחות מרביים המושגים בעזרת עזרים ואביזרים שונים. לכן, התאמת אופניים לבעלי צרכים מיוחדים, מתבצעת באופן מדויק, תוך התייחסות לצרכים והרצונות המיוחדים של הרוכב. עזרים וכן אביזרים לאופני נכים עושים את כל ההבדל בעזרת כוונון אופטימאלי, ל יציבות, בטיחות וכן נוחות מרביים. בתלת אופן אנו מפתחים אביזרים שונים, תוך הבנה מעמיקה לגבי הצרכים הנדרשים ומגיעים לתוצאות מרשימות. תענוג לראות ילדים המתקשים בהליכה, יוצאים לדרך בפעם הראשונה ורוכבים כמו גדולים.

למידע נוסף על עזרים וכן אביזרים לאופני נכים ובעלי מוגבלויות, צלצלו עכשיו למספר 052-3322724 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.