היום כולם רוכבים. התאמת אופניים לנכים רק עם מומחים ובמחירים נהדרים.

הכירו את היתרונות המיוחדים של תלת אופן:

  • התאמה אישית בידי פיזיותרפיסט

  • עלויות נוחות לכל כיס

  • מגוון דגמים מדליקים

  • אפשרויות לסיוע עמותות

אנשים עם מוגבלות פיזית נתקלים לעיתים קרובות בקושי לקחת חלק בפעילויות ספורט. לעיתים המגבלה הפיזית היא המונעת מהאדם הנכה לבצע את הפעולה ולעיתים תנאי הסביבה הם המגבילים אותו. עם זאת, קיימת כיום מגמה של הנגשת השירותים השונים לכלל האוכלוסייה, לרבות ילדים ומבוגרים עם מגבלות פיזיות שונות. בבריכות השחייה ישנם כסאות המשמשים נכים לכניסה ויציאה מן המים, רשות הטבע והגנים יוצרת בשמורות הטבע שבילים שניתן לנוע בהם עם הליכונים או כסאות גלגלים ובפארקים העירוניים ישנם גני שעשועים עם מתקנים נגישים ושבילי הליכה ורכיבה סלולים.

פעילות פנאי וספורט עבור כ-ו-ל-ם

כאמור ניתן להנגיש חלקים נרחבים מן המרחב הציבורי לטובת פעילות פנאי וספורט לבעלי מוגבלות פיזית, אך בנוסף לכך יש צורך גם בציוד ואביזרים ייעודיים וביניהם גם אופניים לנכים. אופניים כאלו יכולים להיות מונעים ע"י הרגליים, ע"י הידיים או שילוב של השניים. ישנם אופני שכיבה ואופני ישיבה, עם או בלי תמיכות לגב, בתוספת אביזרים כגון סנדלי רצועות לפדלים, כידונים ייחודיים לאחיזה נוחה ועוד ועוד…

איך בוחרים את האופניים המתאימים?

התאמת אופניים לנכים צריכה לקחת בחשבון את מצבו הפיזי של האדם: מידות הגוף שלו, יכולות תנועת המפרקים שלו, כח השרירים שלו, שיווי משקל ותגובות הגנה, שליטת גו וראש וכן פרמטרים כגון מוטיבציה, התמצאות במרחב, מצב רגשי, קוגניטיבי ומנטלי.

אדם עם מוגבלות פיזית קלה, שיכול לעלות על האופניים ולרדת מהם בכוחות עצמו או עם עזרה קלה, יוכל ככל הנראה לרכב על אופניים רגילים עם גלגלי עזר או אופניים שהומרו לתלת אופן באמצעות קיט היברידי. גם תלת אופן סטנדרטי שנעשו לו מספר התאמות בסיסיות כגון החלפת המושב הרגיל במושב רחב יותר והוספת רצועות או סנדלי רצועות לפדלים יוכל לתת מענה טוב לצרכיו. במקרה כזה, התאמת אופנים לנכים תהיה יחסית פשוטה.

התאמת אופניים לנכים מורכבים יותר תצריך ככל הנראה שימוש באופניים יעודיים לנכים אשר בנויים בצורה שנותנת תמיכה מירבים לגוף, אם במנח של חצי שכיבה או בישיבה עם תמיכות מאסיביות לגב ואף לראש. מטבע הדברים אופניים כאלו יהיו יקרים יותר ולרוב גם גדולים ומגושמים יותר.

איך נעשית התאמת אופניים לנכים?

חשוב לבחור את אתר התאמת האופניים במקום שבו יש מרחב להתנסות ברכיבה: רחבה, מגרש או פארק. יש לדאוג למגוון של דגמי אופניים ועזרים והכי חשוב, לקחת את הזמן ולאפשר למתנסה ברכיבה לחוש ביטחון ולחוות הצלחה. חוויה חיובית זאת היא המפתח להצלחת הרכיבה בהמשך. יכול להיות שבפגישת התנסות זאת לצורך התאמת אופניים לבעלי מוגבלויות, עדיין לא תהיה הצלחה של 100% ברכיבה, אך גם אם המתנסה מצליח באופן חלקי, ניתן בהחלט לראות אם קיים פוטנציאל להצלחה ברכיבה בעתיד, ומטרת ההתנסות היא בעיקר למצוא אילו אופניים יאפשרו לרוכב להוציא את יכולותיו מן הכח אל הפועל.

התאמת אופניים – לא רק לנכים

לא רק נכים זקוקים לשירות של התאמת אופניים. ישנם אנשים רבים המתקשים ברכיבה על אופניים מסיבות מנטליות וקוגנטיביות. לפעמים גם מבוגרים שמעולם לא רכבו על אופניים או בני הגיל השלישי, לא חשים בנח לרכב על אופניים רגילים. גם קבוצות אוכלוסייה אילו יכולות ליהנות מאופניים עם התאמות מיוחדות וגם הם יזדקקו לשירות של התאמת אופניים לנכים, על מנת לבחון את הפוטנציאל שלהם ברכיבה.

המפתח להצלחה ברכיבה

התנסות ראשונית מוצלחת של התאמת אופניים לנכים יכולה לפתוח בפני ילד או מבוגר עם צרכים מיוחדים, אפשרות להשתלב בתחום ספורט ופעילות פנאי שהוא נגיש ופתוח לכל.

רוב האנשים והילדים עם מוגבלות פיזית, קוגניטיבית או מנטלית יכולים לרכב על אופניים, ובעזרת האופניים המתאימים אותם אנשים יכולים לרכב לא פחות טוב מכל אחד אחר – דבר שהופך את האופניים לכלי ניידות שוויוני ומעצים!

התאמת אופניים לצרכים מיוחדים מהווה פתרון נהדר עבור רבים המעוניינים לרכב וליהנות מפעילות ספורטיבית במרחב הציבורי. את התאמת האופניים אנו בתלת אופן מבצעים באופן אישי, תוך שימוש במגוון עזרים וטכניקות עבודה אותן פיתחנו עבור לקוחותינו. את עבודת ההתאמה מבצע פיזיותירפיסט מוסמך, לצד שירות ללא פשרות להשגת תוצאה מושלמת. למידע נוסף על התאמת אופנים לבעלי צרכים מיוחדים צרו קשר עכשיו במספר 052-3322724 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.