השרשרת נפלה? יש תקר בגלגל? משהו חורק? נו טוב.. עם אופניים אף פעם לא משעמם ותמיד ניתן לשפר את חווית הרכיבה בעזרת מספר כלים פשוטים, ספריי שמן וסבלנות. למעשה, ניתן לומר שבתחום התיקונים, אין הבדל משמעותי בין אופניים לצרכים מיוחדים למקביליהם הסטנדרטיים. בכל זאת ישנם כמה דגשים מיוחדים שכדאי להכיר בנוגע לטיפול באופנים לנכים ובעלי צרכים מיוחדים, כשמתמודדים עם בעיות טכניות. סנדליות מיוחדות, רצועות אגן, תמיכת גב ועוד, ידרשו מכם יחס מיוחד מידי פעם ואף לפנות אלינו לתמיכה טכנית.

לאחר שרכשתם אופני נכים שמותאמים בדיוק לצרכים שלכם, אנו תיקווה שתרבו לרכוב ותיהנו מהם. תלת אופן לבעלי מוגבלויות נוחים ועמידים הבנויים באופן דומה למדי לאופניים סטנדרטיים ובדרך כלל ניתן לרכוב עליהם ללא חשש, למרחקים ארוכים בשטח עירוני ובדרכים סלולות. יחד עם זאת כמו כל אופניים, גם אופני נכים של תלת אופן עלולים להתקלקל לפעמים כתוצאה משחיקה של החלקים השונים.

תקלות נפוצות של אופני נכים והטיפול בהן

  • תקר/פנצ'ר בגלגל: זוהי תקלה נפוצה שנובעת ברוב המקרים מחדירה של קוץ, מסמר או גוף חד אחר לפנימית הצמיג. צמיגים ישנים, יבשים או שחוקים נוטים לתקר יותר מצמיגים חדשים. הטיפול בפנצ'ר הוא ע"י סתימת החור בפנימית או החלפת הפנימית. את זה אפשר לעשות לבד או למסור לתיקון בכל חנות אופניים. לא תמיד לצמיג ללא אויר יש פנצ'ר, צמיגים מאבדים אויר באיטיות גם באופן טבעי ולכן לפני שתרוצו לתקן את הפנצ'ר, נסו לנפח את הצמיג באמצעות משאבה ידנית או בעזרת משאבה בכל תחנת דלק (שימו לב ללחץ הנדרש, PSI) – אם האוויר ירד שוב בתוך זמן קצר, זה ככל הנראה אכן פנצ'ר.
  • השרשרת נפלה: מצב כזה הוא אינדיקציה לכך שהשרשרת אינה מתוחה דיה, שאינה ממוקמת במקום הנכון או שישנה תקלה אחרת במערכת התמסורת של גלגלי השיניים/שרשרת. לאיתור מקור תקלה מסוג זה ותיקונה, מומלץ להיעזר בשירות התיקונים שלנו.
  • אחד הגלגלים או הפדלים השתחרר: הגלגלים מחוזקים למקומם על גבי היצולים באמצעות ברגים ייעודיים לכך, במקרה של שחרור אחד הגלגלים, ניתן להחזיר אותו למקומו, להבריג חזרה את הבורג המחזיק אותו שם ולהדק היטב. אם אין ברשותכם את הבורג או שאינכם בטוחים שאתם יודעים איך לבצע את הפעולה, תוכלו להיעזר בשירות התיקונים שלנו. כנ"ל במקרה של פדל שהשתחרר ממקומו (זכרו כי הברגת פדלים נעשית לפנים בלבד ופתיחתם לאחור).
  • הבלמים אינם בולמים כראוי: כבל המתיחה של הבלם השתחרר, מנגנון הבלם התעקם או התעוות, רפידות המעצור נשחקו או שהמצערת התקלקלה. במקרה הראשון ניתן לבצע מתיחה של הכבל. במקרים האחרים אפשר להחליף את החלקים השבורים או השחוקים בחלקים חדשים. זאת ניתן לעשות בכל חנות אופניים, או להיעזר בשירות התיקונים שלנו.
  • רצועות הפדלים או המושב נשחקו או נקרעו: במקרה של שחיקת רצועות פדלים, אם ברשותכם סנדליות עם אופציה להשחלת רצועות (דגם פלסטיק), תוכלו להתקשר אלינו ונשלח לכם בדואר רצועות חלופיות. במקרה של סנדליות שלא ניתן להשחיל בהן רצועות (דגם מתכת), תוכלו להיעזר בשירות התיקונים שלנו. כנ"ל לגבי רצועות ואבזמים של חגורת החזה והאגן.

יש לכם תקלה באופניים? פונים אלינו, כמובן!

שירות התיקונים של תלת אופן מגיע עד אליכם! אם נתקלתם בתקלה שאתם לא מצליחים לתקן לבד או שאין בסביבתכם חנות אופניים שתוכל לטפל בבעיה, תוכלו להתקשר אלינו, לתאר את התקלה, ומוטב לשלוח תמונה של התקלה במסר וואטסאפ או במייל. כך נוכל להתמקד בבעיה ולהביא אליכם את החלקים הנדרשים לתיקון.

תלת אופן מספקת שירות תיקונים עבור אופני נכים המשווקים על ידינו, החל מתקר ועד למתן אופניים חלופיים. אנו מתחייבים להגיע אליכם בתוך 10 ימים ונעשה מאמץ לתקן את התקלה במקום. השירות ניתן חינם במשך שנה אחת לרוכשים אופני נכים של תלת אופן (לא כולל פנצ'ר) ולאחר מכן בעלות של 150 ₪ לביקור (לא כולל עלות חלקי חילוף). למידע מנוסף על שירות התיקונים של תלת אופן, צרו קשר עכשיו במספר 052-3322724 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם, עם פתרונות נוחים, אצלנו או אצלכם.