התאמת אופנים לנכים בעזרת פיזיותרפיסט
התאמת אופנים לנכים ובעלי צרכים מיוחדים
פברואר 16, 2017
אופניים לבעלי צרכים מיוחדים עוזרים לקדם ילדים ולהשיג מטרות טיפוליות נחשקות.
קידום וטיפול ילדים בכיף עם אופניים לבעלי צרכים מיוחדים
ספטמבר 3, 2019
Show all
אופניים לנכים במימון עמותות

מתניידים ונהנים עם אופניים לנכים.

מה הם אביזרי שיקום, למי ולמה הם נועדו?

בתחום אביזרי השיקום ניתן למצוא מגוון רחב של פרטי ציוד ובהם: כיסאות גלגלים וכיסאות הושבה, הליכונים שונים וקביים, כיסאות רחצה ושירותים, מיטות טיפוליות וכן אופניים לנכים ולבעלי צרכים מיוחדים

מטרתם של אביזרי שיקום הינה לאפשר לאדם עם מוגבלות פיזית או צרכים מיוחדים, להשתתף באופן פעיל ככל הניתן בחיי המשפחה, החברה והקהילה אליה הוא משתייך. הדבר כולל פעולות יום יום בבית כגון אכילה, רחצה, היגיינה וכמובן ניידות, אך גם פעולות הקשורות במעגלי חיים רחבים יותר כגון לימודים, תעסוקה ופנאי.

מי מספק אביזרי שיקום?

רוב רובם של  אביזרי השיקום מיוצרים, מיובאים ומשווקים על ידי חברות וספקים פרטיים בשוק. חלק מאביזרי השיקום ממומן על ידי משרד הבריאות (או משרד הביטחון) באופן מלא או חלקי, בהתאם לרמת הזכאות של הפונה וחלק ניתן לרכוש רק באופן פרטי.

דרך נוספת ליהנות מאביזרי שיקום היא באמצעות השאלה לתקופה מוגבלת מעמותות שונות כגון יד שרה ועזר מציון, אשר מחזיקות מחסנים עם מגוון אביזרי שיקום לטובת הציבור.

מימון רכישת אביזרי שיקום

עלותם של אביזרי שיקום נעה ממאות בודדות של שקלים ועד עשרות אלפים. אמנם נכים ובעלי מוגבלויות זכאים לקצבאות שאמורות לסייע במימון צרכיהם השונים, אך הללו לרוב אינן מספיקות גם למחיה וטיפול שוטף וגם לרכישת אביזרים, על כן משפחות רבות פונות לגיוס כספים מעמותות וקרנות שונות שמטרתן לסייע לנכים ולבעלי מוגבלויות.

מי הן העמותות וכיצד הן פועלות?

העמותות הידועות ביותר הן איל"ן, אקי"ם ווראייטי. גם קרנות כגון קרן עילאי וקרן מלכי מסייעות ברכישת אביזרי שיקום שונים. העמותות מגייסות כספים מהציבור וגם זכאיות לתקציבים מטעם המדינה. מאותם כספים אותן עמותות וקרנות מפרישות סכומים לטובת נכים ובעלי מוגבלויות ומסייעות להם במימון טיפולים ורכישת אביזרי עזר. יחד עם זאת, מאחר וישנם רבים הנזקקים לסיוע, העמותות מגבילות את סכום הסיוע לכל פונה, בהתאם למשאבים העומדים לרשותן ומאשרות סיוע רק פעם בשנה. בדרך כלל הסכומים בהן יסייעו הקרנות והעמותות הוא מאוד בודדות עד אלפים בודדים של שקלים לכל פונה. רוב העמותות והקרנות ישתתפו בחלק מסכום הרכישה והמשפחה תידרש להשלים את החלק הנוסף.

מתי כדאי להיעזר בסיוע עמותה?

כאמור, רוב העמותות ישמחו לסייע במימון של כמה מאות שקלים או אלפים בודדים, לכן ברכישה בסכומים של עשרות אלפי שקלים, סיוע העמותה יהיה זניח וכך גם נכונותה לסייע… גם ברכישה בסכום קטן של כמה מאות שקלים לא תמיד כדאי לערב עמותות כיוון שרובן מחייבות הליך ביורוקרטי טרחני למדי לפני אישור הסיוע (מילוי טפסים, תלושי שכר, אישורים רפואיים והמלצות בעלי מקצוע…). לכן המצב שבו הכי כדאי לפנות לעמותות לבקשת סיוע הוא כאשר סכום הרכישה הוא אלפים בודדים של שקלים (2000-5000), שכן אז הסיוע שיינתן יהיה משמעותי ביחס לסכום הרכישה ובמקביל חלק המשפחה לתשלום עדיין יהיה סביר.

 

אז מה כדאי לעשות עם הכסף הזה?

בכספי הסיוע של העמותות מומלץ להשתמש על מנת לרכוש אביזרי שיקום שאינם ממומנים על ידי משרד הבריאות או גורם אחר, כאלו שלא ניתן להשאיל לאורך זמן, ואשר עלותם היא אלפים בודדים לכל היותר. בקטגוריה זאת ניתן למצוא שדרוגים שונים לכיסאות גלגלים, כיסאות הושבה מתכווננים (שאינם כיסאות גלגלים), הליכוני מסגרת שונים וכמובן אופניים לנכים לבעלי צרכים מיוחדים.

רכישת אופניים לנכים בעזרת בסיוע עמותות

רוב העמותות ישמחו לסייע במימון לרכישת אופניים לנכים ובעלי צרכים מיוחדים מאחר ומדובר באביזר עזר שיקומי מושלם: תרגול וחיזוק פיזי תוך כדי השתתפות בפעילות פנאי חברתית ומשפחתית. בנוסף לכך הסיוע שהעמותה יכולה לתת מהווה חלק משמעותי מעלותו של תלת אופן לנכים.

מתוך מגוון הדגמים של אופניים לנכים מומלץ לבחור את הדגם שייתן מענה אופטימלי לאדם המבקש לרכב, מבלי להעמיס עליו התאמות מיוחדות מעבר לנדרש. אדם או ילד עם מגבלה פיזית מורכבת יזדקק בדרך כלל להתאמת תלת אופן לנכים . זהו תלת אופן מאסיבי עליו מורכבות תמיכות מרובות לגב ואף לראש, כידון מתכוונן שמאפשר אחיזה במנחים שונים והתקנים מיוחדים לרגליים. מי שהמגבלה שלו קלה יותר יוכל בדרך כלל להסתפק בתלת אופן או אופניים קלים יותר עם תמיכות משתנות לפי הצורך. מובן שישנם הבדלים גדולים בעלויות בין שני הסוגים השונים של אופניים לבעלי מוגבלויות ובהתאם לכך בגובה הסיוע שיינתן ע"י העמותה.

איך מתחילים בתהליך?

אם החלטתם שאתם מעוניינים להשתמש בזכאותכם לכספי סיוע מהעמותות לצורך רכישת אופניים לנכים תידרשו בדרך כלל להירשם כחברים בעמותה או להגיש טופסי בקשה לסיוע. טפסים אילו והדרישות השונות של העמותות למתן סיוע יופיעו בדרך כלל באתר האינטרנט של העמותה. בנוסף תידרשו להגיש הצעת מחיר אחת או יותר עבור אופניים לנכים אותם אתם מעוניינים לרכוש.

אנו בתלת אופן נשמח לעמוד לרשותכם ולסייע לכם בבחירת אופניים לנכים שיתאימו לכם בדיוק, ובהגשת הצעת המחיר לאישור העמותות, זאת לאחר הדגמה והתנסות במגוון דגמים.

בהצלחה ונסיעה טובה!

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *