קידום וטיפול ילדים בכיף עם אופניים לבעלי צרכים מיוחדים

אופניים לנכים במימון עמותות
מה עושים עם 6,000 ₪ סיוע מעמותות לאביזרי שיקום?
אוגוסט 18, 2019
רכיבת אופניים לבעלי מוגבלויות למטרות שיקום מקדמת עצמאות בדרכים ואת תהליך ההחלמה שלכם.
רכיבה על אופניים לבעלי מוגבלויות ככלי שיקומי
ספטמבר 14, 2019
Show all
אופניים לבעלי צרכים מיוחדים עוזרים לקדם ילדים ולהשיג מטרות טיפוליות נחשקות.

רכיבה על אופניים לבעלי צרכים מיוחדים מאפשרת לילדים ומבוגרים ליהנות מניידות, אימון וכיף ולהשיג מטרות טיפוליות.

היי הורים, הפעם נדבר על היתרונות החשובים בקידום וטיפוח ילדים בעזרת אופניים לבעלי צרכים מיוחדים. "לכל ילד הקצב שלו"  אומרים המומחים בחינוך, וזה נכון… אך יחד עם זאת, כל הורה רוצה לראות את ילדו מתקדם קצת יותר, ומוכן לעשות מאמץ ניכר ולהשקיע משאבים מרובים על מנת שזה יקרה. אז איך עושים זאת ואיך בוחרים את הדרך האפקטיבית ביותר לסייע לילד להתקדם?… אכן שאלה מורכבת!

חוג, טיפול פרטני או אולי תרגול ביתי?

הבחירה בין האפשרויות השונות צריכה להתחשב בראש ובראשונה במטרה שאנו מציבים עבור הילד, במשאבי הזמן והכסף העומדים לרשותנו וכמובן בהעדפותיו של הילד. טיפול פרטני יתמקד בצורך אישי ממוקד של הילד שלנו כגון לימוד או חיזוק יכולת או מיומנות מסוימת, על ידי מומחה בתחום. חוג יחשוף אותו למגוון פעילויות בתחום מסוים, יחד עם קבוצת ילדים, אך לא יתמקד בו. תרגול אישי בבית יכול לערב יתרונות של חוג ושל טיפול פרטני, כאשר היתרונות שלו הם בנגישות שלו (הסביבה הביתית) והשקעה כספית קטנה יחסית לאלטרנטיבות.

היכון, הכן, צא –למטרה!

כאשר מטרת ההורה היא לסייע לילדו להתקדם בתחום מיומנויות מוטוריקה גסה, הוא יכול לבחור מבין מגוון עצום של טיפולים וחוגים, אשר כל אחד מהם מעניק ערך מוסף קצת שונה: הידרותרפיה, רכיבה על סוסים (היפותרפיה), אומנויות לחימה ועוד. אך כאמור שתי המגבלות המרכזיות של החוגים והטיפולים הם הנגישות והעלות: יש לפנות זמן, לדאוג לתחבורה וכמובן לתשלום קבוע.

מול אילו, או במקביל אליהם, ניתן ואף רצוי לשלב תרגול ביתי: התרגול הביתי זמין תמיד, הוא נגיש וזול ולמעשה הוא הדרך הטבעית ביותר לקדם את הילד.

מה זה תרגול ביתי?

תרגול ביתי של מוטוריקה גסה הוא למעשה כל פעילות גופנית שאנו בוחרים לעשות עם ילדינו: הליכה, משחקי כדור, גן שעשועים וכמובן רכיבה על אופניים, ואם צריך אז אופניים לבעלי צרכים מיוחדים! אבל כמובן שהקסם העיקרי של תרגול ביתי הוא שכאשר אנו בוחרים את הפעילות המתאימה, הילד כלל לא רואה בכך תרגול – בשבילו זה פשוט זמן איכות וכייף עם המשפחה.

איזו פעילות כדאי לבחור?

בבואנו לבחור פעילות גופנית לקידום יכולות של מוטוריקה גסה עבור ילדינו, כדאי להתייחס למספר פרמטרים:

  • היכולת המוטורית של הילד : מומלץ לבחור פעילות שלא תהיה קשה מידי עבור הילד, כך שהוא יחווה הצלחה, אך גם לא קלה מידי שכן אנו מעוניינים לאתגר אותו ולקדם את יכולותיו המוטוריות.
  • סביבת המגורים : האם יש בסביבתכם מגרשי ספורט, שבילים ופארקים שמאפשרים פעילות מחוץ לבית? האם הבית שלכם נגיש לאביזרים כגון אופניים או אופניים לבעלי צרכים מיוחדים?
  • תחומי העניין של הילד והמשפחה : האם המשפחה אוהבת טיולים בחיק הטבע  או מעדיפה משחקי כדור במגרש השכונתי?. האם הילד שלכם מסוגל לקחת חלק בפעילות כזאת ולהרגיש שייך?

לאחר שבחנתם את הנקודות הנ"ל, אפשר יהיה יותר קל לבחור את הפעילות המתאימה לכם ולהתחיל להתארגן: לקבוע זמנים לתרגול, מקום וכמובן לדאוג לאביזרים הנחוצים.

רכיבה על אופניים – התרגול המושלם

עבור מי שמעוניין לקדם את ילדו בתחום המוטוריקה הגסה, רכיבה על אופנים לנכים היא פשוט הדבר המושלם: חיזוק שרירים, עבודה על טווחי תנועה וקואורדינציה, דרגות קושי משתנות – הכול לפי יכולתו של הילד. אופניים יש כמעט לכל ילד במשפחה ובשכונה והם גם כלי זמין וזול שניתן לאחסן כמעט בכל בית, כך שהרכיבה היא גם פעילות חברתית.

ומה עם ילדים שמתקשים לרכב על אופניים?

ילדים ומבוגרים עלולים להתקשות לרכב על אופניים מסיבות שונות, אבל זאת לא סיבה לוותר על פעילות עם כל כך הרבה יתרונות. עבורם קיימים אופניים לבעלי צרכים מיוחדים. בדרך כלל מדובר על תלת אופן לנכים שניתן להרכיב עליו מגוון אביזרים שמקלים על הדיווש והרכיבה ובכך מאפשרים לרוכבים עם מגבלות מוטוריות שונות, ליהנות מהפעילות הגופנית הנהדרת הזאת.

סוגים שונים של אופניים לבעלי צרכים מיוחדים : מן הקל אל הכבד…

  • אופני "היבריד" : אופניים אילו הם שילוב בין מרכב של אופניים רגילים ליצול אחורי של תלת אופן, את אופני ההיבריד יכול כל אחד להרכיב בביתו מאופניים רגילים שברשותו וקיט "היבריד" שניתן לרכוש אצלנו ב"תלת אופן".
  • תלת אופן עם התאמות מיוחדות : זהו תלת אופן קל משקל עליו ניתן להרכיב לפי הצורך עזרים שונים כגון תמיכה לגב, מושב רחב, רצועות או סנדליות פדלים ועוד.
  • תלת אופן שיקומי : זהו תלת אופן מאסיבי, ע כל האלמנטים הנחוצים לתמיכה עבור אדם עם מגבלה פיזית מורכבת.

הסוגים השונים של אופניים לבעלי צרכים מיוחדים נבדלים ביניהם במראה, במשקל, במחיר וכמובן במענה אותו הם נותנים לרוכב.

אנו ב"תלת אופן" מתמחים בהתאמת אופנים לצרכים מיוחדים של כל רוכב, ובמיוחד ילדים בעלי צרכים מיוחדים. רכיבה על אופניים לבעלי צרכים מיוחדים מאפשרת לכל אחד ואחת תרגול של מיומנויות מוטוריקה גסה, בסביבה הקרובה, בכל זמן שתרצו וכמובן בעלויות נוחות.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *