רכיבה על אופניים לבעלי מוגבלויות ככלי שיקומי

אופניים לבעלי צרכים מיוחדים עוזרים לקדם ילדים ולהשיג מטרות טיפוליות נחשקות.
קידום וטיפול ילדים בכיף עם אופניים לבעלי צרכים מיוחדים
ספטמבר 3, 2019
Ethereum Code: The Ultimate Trading Bot for Users
ינואר 14, 2022
Show all
רכיבת אופניים לבעלי מוגבלויות למטרות שיקום מקדמת עצמאות בדרכים ואת תהליך ההחלמה שלכם.

שיקום בעזרת אופניים לבעלי מוגבלויות, הופך את התרגול לנעים ושימושי בדרך שלכם.

ילדים, בני נוער ומבוגרים רבים לוקים במחלות או תסמונות, עוברים ניתוחים אורתופדיים, נוירולוגיים או קרדיאליים, וכן אירועים שונים כגון פציעות או אירועים טראומטיים שונים. מצבים אילו פוגעים בתפקוד ובדרך כלל לאחר השלב האקוטי, כאשר מצבו של המטופל מיוצב, ממליצים הרופאים על שיקום שיאפשר לו להשיג תפקוד מרבי. במאמר זה אתמקד בשיקום הפורמאלי הניתן ע"י הרשויות במקביל לתהליך השיקומי שנעשה במסגרת האורגנית של המשפחה והקהילה, בסביבה הטבעית, בדגש על רכיבה על אופניים לבעלי מוגבלויות.

איך מתבצע התהליך השיקומי?

תהליך של שיקום יכול להתבצע במספר אופנים:

  • אשפוז במרכז שיקום – בבתי חולים רבים בארץ ישנם מרכזי שיקום. למטופל אשר מגיע למרכז כזה מותאם סדר יום העונה לצרכיו וכולל מספר טיפולים ותרגולים כגון פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, הידרותרפיה טיפול רגשי וכן קבוצות פעילות ודינמיקה בהנחיית מטפלים שונים. קיים אשפוז מלא הכולל לינה במרכז וקיים אשפוז יום במסגרתו המטופל מגיע בכל יום לקבל את סל הטיפולים במרכז השיקום וחוזר לישון בביתו. תכניות שיקום במרכזי שיקום של בתי החולים מוגבלות בדרך כלל למספר חודשים ובמקרים חריגים שנה או שנתיים.
  • שיקום בית – במסגרת זאת המטופל ממשיך את שיגרת חייו בבית ובמקביל נבנה עבורו סל טיפולים שבועי של מספר טיפולים, בהתאם לצרכיו, הניתנים לו בבית או במרכזי טיפול פרטיים או ציבוריים בקהילה. הזכאות למימון שיקום בית נבחנת מחדש בכל פרק זמן על ידי קופת החולים של המבוטח.
  • מסגרות חינוך מיוחד – גנים ובתי ספר לחינוך מיוחד מהווים למעשה תכניות שיקום ארוכות טווח המלוות את הילד המגיל 3 חודשים ועד 3 שנים במעונות היום השיקומיים של משדר הרווחה ומגיל 3 שנים עד גיל 21 בגני הילדים ובבתי הספר.

למרות הרצון לתת מענה מיטבי,  משאבי המערכת מוגבלים ותכניות השיקום במסגרות השונות אינן פועלות בסופי שבוע, בחופשות ובחגים – כך שלעיתים קרובות מרגישים המטופלים ובני משפחותיהם שתכנית השיקום איננה ממצה את היכולות של המטופל. וכך עולה השאלה כיצד ניתן למקסם את התהליך השיקומי?

מובן שעל מנת לייעל את השיקום אפשר להוסיף טיפולים פרטיים על ידי בעלי מקצוע, במימון עצמי. הפתרון הזה בעייתי הן בהיבט הכלכלי – לא כל משפחה יכולה לעמוד בעול הכלכלי הנוסף הזה, והן בהיבט הלוגיסטי של פינוי הזמן והמשאבים לטובת התארגנות והסעות לטיפולים. בנוסף לעיתים גם המטופל "עייף" מטיפולים ופשוט רוצה לחיות את חייו…

שילוב פעילות שיקומית עם אופניים לבעלי מוגבלויות?

הצורה הטובה ביותר להשלים את השיקום שניתן למטופל במרכז השיקום, במרכז הטיפול בקהילה או במוסד החינוכי, היא פשוט לשלב אותו בחיי היום יום בצורה פונקציונאלית. ניתן לבצע פעולות כמו בישול, ציור, קריאה או משחק תוך כדי עמידה בעמידון. פעולות כמו צפייה בטלוויזיה או שמיעת מוזיקה ניתן לבצע תוך כדי הליכה בהליכון כושר וכמובן חשוב למצוא דרך לשלב את בן המשפחה המשתקם בכל הפעילויות של המשפחה – בראש ובראשונה יציאה מהבית: טיולים, בילויים, קניות וכו'.

לצאת מהבית – לנוע וליהנות

המודעות לפעילות פנאי בחוץ הולכת וצוברת תאוצה וכיום בכל יישוב, כפרי או עירוני, ניתן למצוא פארקים, גני שעשועים וגנים ציבוריים המשלבים בתוכם מסלולי הליכה, ריצה ורכיבה. משפחות צעירות עם ילדים קטנים, בני נוער, מבוגרים ופנסיונרים נהנים ממגוון התשתיות המוצעות. המקומות הללו לרוב נגישים לנכים ובעלי מוגבלויות ולכן אך טבעי שגם משתקמים מכל גווני הקשת יפיקו מכך גם הם תועלת והנאה: הליכה רגלית, עם או בלי אביזרי עזר, משחקי כדור במגרשי הספורט, מתקני כושר, טיפוס ומשחק וכמובן רכיבה על אופניים לבעלי מוגבלויות, או סתם אופניים… הכול הולך!

אז מה תכניות השיקום שלכם לחגים?

מרכז השיקום בחופשה, בית הספר סגור ואפילו הפיזיותרפיסטית הפרטית החליטה לחתוך לחו"ל… אז כדי לא להתנוון, כדאי למצוא פעילות שיקומית שתוכלו לעשות בעצמכם – רכיבה על אופניים לבעלי צרכים מיוחדים זאת דרך מצוינת לשמור על הרצף השיקומי לאורך כל השנה. אופניים לבעלי מוגבלויות לא חייבים להיות יקרים או כבדים מאוד, למעשה ניתן לבצע בתלת אופן סטנדרטי מספר התאמות פשוטות כגון התקנת מושב רחב עם תמיכה לגב, רצועות פדלים או כידון פרפר, שיהפכו אותם לתלת אופן לבעלי מוגבלויות ויאפשרו לכל אחד ואחת לרכב בבטיחות, בקלות ובנוחות.

לסיכום, רכיבה על אופניים לבעלי מוגבלויות מהווה פעילות שיקום מושלמת עבור ילדים ומבוגרים המעוניינים לשלב תרגול, תנועה וכיף בזמן הפנוי. למידע נוסף על התאמת אופנים לנכים ובעלי מוגבלויות, צרו קשר עכשיו במספר 052-3322724 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם לתאום רכיבת ניסיון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *